CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, October 1, 2009

Wah, unbelievable! :P

Selamat tengahari kawan-kawan sekalian :)
Saya ingin berkongsi sesuatu yang mengujakan diri sendiri :) Hasil perahan EBM di ofis selepas raya ini sangat menakjubkan ! Kalau sebelum ini paling banyak pun 6 - 7oz (itu pun kadang-kadang saja, biasanya 4 -5oz saja), Tapi lepas raya, berganda hasilnya kalian. Penangan makan ketupat, lemang, kuih tat (sampai moncit) ke ni? Saya kagum lihat ibu-ibu yang banyak susu hinggakan sekali pam saja berbelas-belas oz! Jadi, bila kali ini terjadi pada batang hidung sendiri, melompat lah saya...ekeke.

Saya gosok-gosok mata hampir tak percaya . Hasil pengepaman di sebelah kanan sahaja sudah tak muat botol. Mari teruja bersama saya :P

Ini hasil sebelah kanan, +- 7oz. Saya tak perasan dah hampir penuh, sedar-sedar ada bunyi tiupan buih dari corong pam menandakan hampir penuh botol sudah. (ibu-ibu yang mengepam mesti tahu ini :P)

Saya sambung menggunakan botol lagi satu sampai susu sudah segan mahu keluar...hihi. Dan pam di sebelah kiri pula. Full juga. Saya bawa 3 botol saja setiap hari untuk 3 sesi, jadi saya stop mengepam setakat itu saja sebab botol satu lagi untuk sesi seterusnya nanti. Hasilnya +- 12 oz sekali sesi mengepam! Kalau saya sambung lagi pasti lebih dari itu :D


Ini lah pam Spectra 3 yang banyak berjasa tau kalian. Terima kasih pada Kak Izzah. Dia lah mentor saya. Nasib saya cepat menimba ilmu dengannya :) Kalau kalian mahu tengok stok EBM nya, mari ke blog Kak Izzah :)

Dan untuk hari ini dan seterusnya, saya bawa extra botol untuk pam di ofis. Saya harap saya dapat menyusukan Syeefa selama mungkin, Amin.

(lalala...sukanya hati den) :)

11 comments:

ezan said...

wah bestnya... bila la ezan pun nk dpt susu byk2 camtu.. hehhehe....

Precious said...

Wahhh! Banyaknya susu ... Kenyanglah si cumilll.
Hih hiii ... nampaknya hanya you sorang yg berjaya jawab teka teki batang tu ngan betul! Hiih hiii ... I dah update balik ur answer. Terrer ler..

adda said...

kagumnyer.. nantyi kalau preggy nak nuntut la dgn farah

~farahsyeefa~ said...

ezan : sebelum ni tak meriah pon susu kak...pas raya ni je susu byk lak.hihi

precious : hihi...dah penah dgr teka-teki ni :P

adda : jom preggy...hihi.

izzahazfar said...

kembang kempis baca entry ini..

alhamdulillah...akak cukup bangga dgn usaha farah...teruskan ye farah...

p/s: ada kat ofz tak?akak nak jemput mai umah ni..ada buat jamuan raya..

sarah-al-idrus said...

hehe nanti kalo sarah dah kawin turunkan ilmu ey

Zimah's Depart said...

wah..tahniah..byk betul hasil ek..hasil tenusu akak pas raya ni kurang sket..pump x ikut jadual sgt..kekangan masa le kat opis..tp mase bln puasa tu..mmg mantop le hasil akak..3 kali pump bleh dpt dlm 13-15 oz..skrg ni kurang sket..kurang disiplin pun ye..hehe..aper² pun..boleh kongsi tips ek..camne nak dpt hasil camtu..

~farahsyeefa~ said...

kak izzah : ade ni kat opis..bile open house tu? nanti Syeefa zoom ke rumah raziq :P

sarah : ok dik, kawin cepat tau...hihi. tak de la ilmu sgt, ibu baru la katakan :P

kak zimah : kak, byk tu 13-15oz time posa. Saya dulu bln posa susu cam idop segan mati tak mau lak..hihi.
Tips? mungkin makan banyak tak ingat dunia kot...hihi.Semua hentam :P

karipapsayur said...

jom join "MANGSA BULI CONTEST" di blog I !! Tarikh tamat on 19th Oct 09

Mummy_Sofea said...

wah bestnya..dilla klu pam 5oz jer sekali pam...harap2 pasni bertambahla...best tgk hasilnya...samala kita guna spectra 3...

~farahsyeefa~ said...

karipapsayur : wokeh :)

mummy_sofea : 5oz byk tuu....chaiyok dilla!

Thursday, October 1, 2009

Wah, unbelievable! :P

Selamat tengahari kawan-kawan sekalian :)
Saya ingin berkongsi sesuatu yang mengujakan diri sendiri :) Hasil perahan EBM di ofis selepas raya ini sangat menakjubkan ! Kalau sebelum ini paling banyak pun 6 - 7oz (itu pun kadang-kadang saja, biasanya 4 -5oz saja), Tapi lepas raya, berganda hasilnya kalian. Penangan makan ketupat, lemang, kuih tat (sampai moncit) ke ni? Saya kagum lihat ibu-ibu yang banyak susu hinggakan sekali pam saja berbelas-belas oz! Jadi, bila kali ini terjadi pada batang hidung sendiri, melompat lah saya...ekeke.

Saya gosok-gosok mata hampir tak percaya . Hasil pengepaman di sebelah kanan sahaja sudah tak muat botol. Mari teruja bersama saya :P

Ini hasil sebelah kanan, +- 7oz. Saya tak perasan dah hampir penuh, sedar-sedar ada bunyi tiupan buih dari corong pam menandakan hampir penuh botol sudah. (ibu-ibu yang mengepam mesti tahu ini :P)

Saya sambung menggunakan botol lagi satu sampai susu sudah segan mahu keluar...hihi. Dan pam di sebelah kiri pula. Full juga. Saya bawa 3 botol saja setiap hari untuk 3 sesi, jadi saya stop mengepam setakat itu saja sebab botol satu lagi untuk sesi seterusnya nanti. Hasilnya +- 12 oz sekali sesi mengepam! Kalau saya sambung lagi pasti lebih dari itu :D


Ini lah pam Spectra 3 yang banyak berjasa tau kalian. Terima kasih pada Kak Izzah. Dia lah mentor saya. Nasib saya cepat menimba ilmu dengannya :) Kalau kalian mahu tengok stok EBM nya, mari ke blog Kak Izzah :)

Dan untuk hari ini dan seterusnya, saya bawa extra botol untuk pam di ofis. Saya harap saya dapat menyusukan Syeefa selama mungkin, Amin.

(lalala...sukanya hati den) :)

11 comments:

ezan

wah bestnya... bila la ezan pun nk dpt susu byk2 camtu.. hehhehe....

Precious

Wahhh! Banyaknya susu ... Kenyanglah si cumilll.
Hih hiii ... nampaknya hanya you sorang yg berjaya jawab teka teki batang tu ngan betul! Hiih hiii ... I dah update balik ur answer. Terrer ler..

adda

kagumnyer.. nantyi kalau preggy nak nuntut la dgn farah

~farahsyeefa~

ezan : sebelum ni tak meriah pon susu kak...pas raya ni je susu byk lak.hihi

precious : hihi...dah penah dgr teka-teki ni :P

adda : jom preggy...hihi.

izzahazfar

kembang kempis baca entry ini..

alhamdulillah...akak cukup bangga dgn usaha farah...teruskan ye farah...

p/s: ada kat ofz tak?akak nak jemput mai umah ni..ada buat jamuan raya..

sarah-al-idrus

hehe nanti kalo sarah dah kawin turunkan ilmu ey

Zimah's Depart

wah..tahniah..byk betul hasil ek..hasil tenusu akak pas raya ni kurang sket..pump x ikut jadual sgt..kekangan masa le kat opis..tp mase bln puasa tu..mmg mantop le hasil akak..3 kali pump bleh dpt dlm 13-15 oz..skrg ni kurang sket..kurang disiplin pun ye..hehe..aper² pun..boleh kongsi tips ek..camne nak dpt hasil camtu..

~farahsyeefa~

kak izzah : ade ni kat opis..bile open house tu? nanti Syeefa zoom ke rumah raziq :P

sarah : ok dik, kawin cepat tau...hihi. tak de la ilmu sgt, ibu baru la katakan :P

kak zimah : kak, byk tu 13-15oz time posa. Saya dulu bln posa susu cam idop segan mati tak mau lak..hihi.
Tips? mungkin makan banyak tak ingat dunia kot...hihi.Semua hentam :P

karipapsayur

jom join "MANGSA BULI CONTEST" di blog I !! Tarikh tamat on 19th Oct 09

Mummy_Sofea

wah bestnya..dilla klu pam 5oz jer sekali pam...harap2 pasni bertambahla...best tgk hasilnya...samala kita guna spectra 3...

~farahsyeefa~

karipapsayur : wokeh :)

mummy_sofea : 5oz byk tuu....chaiyok dilla!