CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, December 16, 2009

Ibu sayang Syeefa

Syeefa dah besar. Dah nak 10bulan. Lasaknya bukan main. Tak boleh diam seminit. Ada je benda nak buat. Kadang-kadang kalau dipegang, dia lembikkan badan lepas kan diri. Suami kata, macam belut...hihi.

Saya tak puas main-main dengan dia. Seminggu 2 hari je cuti, tak cukup woo...(dah tu nak banyak mana? 5hari??)

Jeles tau kat ibu-ibu yang duduk rumah buleh tengok anak 24/7 :D

Saya tetapkan time tidur Syeefa iaitu 9malam. Paling lewat pukul 10 kena tidur jugak-jugak. Tak nak dia terbiasa tidur lambat nanti. Balik kerja tu dah selesai semua perkara (mandi, solat, iron, makan), ada la sejam dua nak bergumbira dengan Syeefa sebelum dia harus zzzzz......


Tapi bila dah tidur, saya rasa sedih lak. Sayu tengok muka anak bila dia tidur. Tak tau lah kenapa ye. Rasa macam tengok muka saya masa bayi dulu :P

Pagi tadi saya terjaga jam 3.30 pagi. Saya tengok Syeefa tengah main tisu. Alahai anak......buat apa lah main pagi-pagi buta ni....:)

4 comments:

mama uzma said...

semua org klu ada rezeki nak tgk anak membesar depan matakan..sabar ye wak..janji k.syg kita beri pada anak x penah kurang...iena pun kebetulan bisnes taska..klu tak iena pun mcm awk..tapi masalah bila kita 24jam ngan anak..mcm iena,rasa takut nak lepaskan anak tinggal ngan org lain..sbb x penah berpisah..masalah gakkan..hihii

~farahsyeefa~ said...

eina : ye kan...kalo buleh nak sgt brenti keje jaga anak. Tapi mana tau ade rezki nanti2 kan, tercapai lak hasrat tu.....doakan ye :)

ezan said...

nak duduk rumah gak.. tp bila la duit dlm akaun bank tu nk jd puluh2 ribu.. :P

~farahsyeefa~ said...

ezan : tu la....kita doa sama2 mn tau dpt duit terpijak nanti...hihi.

Wednesday, December 16, 2009

Ibu sayang Syeefa

Syeefa dah besar. Dah nak 10bulan. Lasaknya bukan main. Tak boleh diam seminit. Ada je benda nak buat. Kadang-kadang kalau dipegang, dia lembikkan badan lepas kan diri. Suami kata, macam belut...hihi.

Saya tak puas main-main dengan dia. Seminggu 2 hari je cuti, tak cukup woo...(dah tu nak banyak mana? 5hari??)

Jeles tau kat ibu-ibu yang duduk rumah buleh tengok anak 24/7 :D

Saya tetapkan time tidur Syeefa iaitu 9malam. Paling lewat pukul 10 kena tidur jugak-jugak. Tak nak dia terbiasa tidur lambat nanti. Balik kerja tu dah selesai semua perkara (mandi, solat, iron, makan), ada la sejam dua nak bergumbira dengan Syeefa sebelum dia harus zzzzz......


Tapi bila dah tidur, saya rasa sedih lak. Sayu tengok muka anak bila dia tidur. Tak tau lah kenapa ye. Rasa macam tengok muka saya masa bayi dulu :P

Pagi tadi saya terjaga jam 3.30 pagi. Saya tengok Syeefa tengah main tisu. Alahai anak......buat apa lah main pagi-pagi buta ni....:)

4 comments:

mama uzma

semua org klu ada rezeki nak tgk anak membesar depan matakan..sabar ye wak..janji k.syg kita beri pada anak x penah kurang...iena pun kebetulan bisnes taska..klu tak iena pun mcm awk..tapi masalah bila kita 24jam ngan anak..mcm iena,rasa takut nak lepaskan anak tinggal ngan org lain..sbb x penah berpisah..masalah gakkan..hihii

~farahsyeefa~

eina : ye kan...kalo buleh nak sgt brenti keje jaga anak. Tapi mana tau ade rezki nanti2 kan, tercapai lak hasrat tu.....doakan ye :)

ezan

nak duduk rumah gak.. tp bila la duit dlm akaun bank tu nk jd puluh2 ribu.. :P

~farahsyeefa~

ezan : tu la....kita doa sama2 mn tau dpt duit terpijak nanti...hihi.