CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, December 1, 2009

Diari AidilAdha

Sementara bau-bau rendang daging korban belum hilang, baik saya update ceritera Aidiladha sebelum basi...hihi.

Tahun ni saya menyambut hari raya korban di Ipoh lagi macam tahun lepas. Harus lah kan, dah raya puasa hari tu sakan di kampung suami dulu. Tapinya, kemeriahannya tak sama macam Aidilfitri, macam biasa-biasa saja :)


Raya Aidiladha kali ni tak sempat nak membeli baju raya sendiri pun. Beli untuk si kecik saja. Ibu awal-awal dah pesan pakai baju biru, supaya sedondon dalam gambar. Ini sudah bagus, pakai baju raya hari tu je, tak payah membazir beli dah...hihi. So, Syeefa pun 'terpaksa' pakai baju kurung yang sama juga semata-mata untuk bergambar :)


Haa...hasilnya. Serba biru gitu. Cukup korum :) Semua pakai stok baju raya lepas...hehe.


My lovely parent :)
Sesi menjamu selera wajib ada :)


Berkonsepkan raya haji, jadi kena main dam haji di pagi raya haji??


Mamam Syeefa harus didahulukan.


Masing-masing sibuk nak jugak menyuap anak sedara makan. Bagus juga ada 'bibiks'...wakaka.



Tak kemana pun kami beraya, pusing-pusing laman rumah saja...hehehe.
Malam tu ke rumah Makco tapi lupa pulak nak bergambar.


Esoknya, dah nak bertolak balik ke penang. Encik suami kelam kelibut nk pergi kenduri aqiqah anak kawannya. Susah betul nak berlama-lama di Ipoh, ada saja agenda itu ini *sigh*


Perjalanan 2jam yang boring, jadi mari sengih-sengih :D


Esoknya, pergi kenduri kawen rakan sepembelajaran dulu. Tahniah maksu :)
Kami panggil maksu Timah sebab namanya Fatimah. Dulukan ada iklan raya budak kecil angkat telefon then panggil "maksu Timah, maksu Timah"..tah, saya pun ingat2 lupa iklan tu...hikhik.

Malam shopping barang dapur di tesco. Teringin makan roti tisu bila nampak orang lain makan...hehe. Sedap..........:)


Syeefa pun suka, mengamuk bila tak suap dia...hihihi. Tapi tak boleh banyak, sikit-sikit aje bagi rasa supaya tak terliur....ekeke.


Itu saja diari AidilAdha Syeefa ya....babai. Muaaahhh :)


3 comments:

LiAnA said...

serba biru hehe.. cantikk..

dah lama tak mkn roti tisu..
dulu rasa mcm pelik je sbb membukit semacamkan
hahaha

Jiey^Mien said...

comel jer main dam haji!
=)

~farahsyeefa~ said...

liana : sedap juga roti tisu ye, ingatkan roti tu diletak tisu...hihi

jiey : tak de keje di hari raya, adik ajak main dam plak...hihi.

Tuesday, December 1, 2009

Diari AidilAdha

Sementara bau-bau rendang daging korban belum hilang, baik saya update ceritera Aidiladha sebelum basi...hihi.

Tahun ni saya menyambut hari raya korban di Ipoh lagi macam tahun lepas. Harus lah kan, dah raya puasa hari tu sakan di kampung suami dulu. Tapinya, kemeriahannya tak sama macam Aidilfitri, macam biasa-biasa saja :)


Raya Aidiladha kali ni tak sempat nak membeli baju raya sendiri pun. Beli untuk si kecik saja. Ibu awal-awal dah pesan pakai baju biru, supaya sedondon dalam gambar. Ini sudah bagus, pakai baju raya hari tu je, tak payah membazir beli dah...hihi. So, Syeefa pun 'terpaksa' pakai baju kurung yang sama juga semata-mata untuk bergambar :)


Haa...hasilnya. Serba biru gitu. Cukup korum :) Semua pakai stok baju raya lepas...hehe.


My lovely parent :)
Sesi menjamu selera wajib ada :)


Berkonsepkan raya haji, jadi kena main dam haji di pagi raya haji??


Mamam Syeefa harus didahulukan.


Masing-masing sibuk nak jugak menyuap anak sedara makan. Bagus juga ada 'bibiks'...wakaka.



Tak kemana pun kami beraya, pusing-pusing laman rumah saja...hehehe.
Malam tu ke rumah Makco tapi lupa pulak nak bergambar.


Esoknya, dah nak bertolak balik ke penang. Encik suami kelam kelibut nk pergi kenduri aqiqah anak kawannya. Susah betul nak berlama-lama di Ipoh, ada saja agenda itu ini *sigh*


Perjalanan 2jam yang boring, jadi mari sengih-sengih :D


Esoknya, pergi kenduri kawen rakan sepembelajaran dulu. Tahniah maksu :)
Kami panggil maksu Timah sebab namanya Fatimah. Dulukan ada iklan raya budak kecil angkat telefon then panggil "maksu Timah, maksu Timah"..tah, saya pun ingat2 lupa iklan tu...hikhik.

Malam shopping barang dapur di tesco. Teringin makan roti tisu bila nampak orang lain makan...hehe. Sedap..........:)


Syeefa pun suka, mengamuk bila tak suap dia...hihihi. Tapi tak boleh banyak, sikit-sikit aje bagi rasa supaya tak terliur....ekeke.


Itu saja diari AidilAdha Syeefa ya....babai. Muaaahhh :)


3 comments:

LiAnA

serba biru hehe.. cantikk..

dah lama tak mkn roti tisu..
dulu rasa mcm pelik je sbb membukit semacamkan
hahaha

Jiey^Mien

comel jer main dam haji!
=)

~farahsyeefa~

liana : sedap juga roti tisu ye, ingatkan roti tu diletak tisu...hihi

jiey : tak de keje di hari raya, adik ajak main dam plak...hihi.