CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, January 14, 2011

Kakak Syeefa sangat sayang Adik Faris :)

Kakak Syeefa nampaknya makin hari makin sayang dengan adik.
Sejak adik keluar hari-hari sebut adik, hari-hari sayang adik, hari-hari gomol adik.
Celik bijik mata cari adik, nak pegi jalan mana-mana ajak adik
"adik nak p tak? nak pi?"

Adik 'ek' sikit laju je pegi kt adik "awat ni?"
*sambil tepuk2* hihi
Cium adik sampai penuh air liur di muka adik :)
Kadang-kadang adik sedang dibuai mimpi, gigih kakak datang tanya adik
"adik nak nen?" :)

Amik berat hal-hal berkaitan adik.
Adik muntah cepat-cepat amik tisu.
Adik 'yak' laju gi amikkan diapers.
Adik tido dia pun nak tido sebelah adik :)

Rajin kakak Syeefa sebut anggota badan adik.
"mata, idung, tati (kaki), mudet (mulut), amet (rambut), jiji (gigi)" :P

Kalau nak keluar meninggalkan adik, babai adik, cium pipi dengan kaki tangan skali..ekeke.
Adik menyusu, tak sah kalau tak join sekaki.
Kalau adik tak menyusu, ajak adik sama "nah num nah" :)


Ibu?
Lega banyakkkk bila kakak sayangkan adik :)

Meh layan gambar sejak di awal kelahiran sampai sekarang ya :)


Mula-mula usha dari jauh je :)

Pastu makin lama makin pantang tengok adik :)

Sayang adik dari hujung rambut sampai ke hujung kaki :)

Prihatin sangat si kakak ni :)



Bangun tido busuk masam terus nak main dengan adik :)

Suka sangat main telinga adik. Tak tau lah kenapa..hihi.

Tengok lah dua kesayangan ibu ni. Rindunyaaaa :)


Ape kakak Syeefa bisik dengan adik Faris tu. Serius kemain :)

Sayang adik ye kakak :)





Adik tu berserah je apa kakak buat..hihi :)


Cium selagi boleh. Sampai senget2 adik dibuatnye :)




Macam main anak patung je dibuatnya. Kena pantau sepanjang masa ni :)




Ni masa raya haji ari tu. Gerak adik bangun suruh pegi mandi :)

"cayang adik kakak, meh nak cubit pipi sket" :P


Tido secara beregu. Berpimpin tangan gitu. Tengah mimpi apalah agaknya tu :)


Aksi WWF ke ni? Aiyoyo :D

Dua-dua tetap menang di hati ibu :)

Kalau tido kena letak partition kat tengah :)



Saya perhatikan kakak Syeefa memang protective. Kalau stranger nak tengok adik, dekat adik dia akan pegang adik dulu. Takut orang ambik adik dia kot :)


"jom adik kita tengok kartun sama-sama.." :)
Bye.

3 comments:

~mrs.yie~ said...

farah..memang kena tgk selalu.Macam iman, kakak hawa (anak kakak), memang sayang, tapi seriua bila tgk dia dok gomol ala2 WWF.Pernah jugak, dalam cium2 + pegang2 peha sekali dia ngap peha gebu iman..adush..

And 1 more thing, cabinet tv kita sebijik la..haha..cavenzi..kui3...guling2 aku tergelak

~farah~ said...

dal : tu la, xleh biar deme tu, kalo nk kedapur kena ajak si kakak.hii.
sama ke dal? hahaha. abaikan umah aku yg selerak tu. maklumla anak duaaaa(haha, alasan):)

haniekunie said...

assalam.. farah.. ingat hanie tak?
farah ade facebook? kite bukak grup bebudak melur kat sane..

comel anak-anak kau.. ak belum ade lagi.. :P

Friday, January 14, 2011

Kakak Syeefa sangat sayang Adik Faris :)

Kakak Syeefa nampaknya makin hari makin sayang dengan adik.
Sejak adik keluar hari-hari sebut adik, hari-hari sayang adik, hari-hari gomol adik.
Celik bijik mata cari adik, nak pegi jalan mana-mana ajak adik
"adik nak p tak? nak pi?"

Adik 'ek' sikit laju je pegi kt adik "awat ni?"
*sambil tepuk2* hihi
Cium adik sampai penuh air liur di muka adik :)
Kadang-kadang adik sedang dibuai mimpi, gigih kakak datang tanya adik
"adik nak nen?" :)

Amik berat hal-hal berkaitan adik.
Adik muntah cepat-cepat amik tisu.
Adik 'yak' laju gi amikkan diapers.
Adik tido dia pun nak tido sebelah adik :)

Rajin kakak Syeefa sebut anggota badan adik.
"mata, idung, tati (kaki), mudet (mulut), amet (rambut), jiji (gigi)" :P

Kalau nak keluar meninggalkan adik, babai adik, cium pipi dengan kaki tangan skali..ekeke.
Adik menyusu, tak sah kalau tak join sekaki.
Kalau adik tak menyusu, ajak adik sama "nah num nah" :)


Ibu?
Lega banyakkkk bila kakak sayangkan adik :)

Meh layan gambar sejak di awal kelahiran sampai sekarang ya :)


Mula-mula usha dari jauh je :)

Pastu makin lama makin pantang tengok adik :)

Sayang adik dari hujung rambut sampai ke hujung kaki :)

Prihatin sangat si kakak ni :)



Bangun tido busuk masam terus nak main dengan adik :)

Suka sangat main telinga adik. Tak tau lah kenapa..hihi.

Tengok lah dua kesayangan ibu ni. Rindunyaaaa :)


Ape kakak Syeefa bisik dengan adik Faris tu. Serius kemain :)

Sayang adik ye kakak :)





Adik tu berserah je apa kakak buat..hihi :)


Cium selagi boleh. Sampai senget2 adik dibuatnye :)




Macam main anak patung je dibuatnya. Kena pantau sepanjang masa ni :)




Ni masa raya haji ari tu. Gerak adik bangun suruh pegi mandi :)

"cayang adik kakak, meh nak cubit pipi sket" :P


Tido secara beregu. Berpimpin tangan gitu. Tengah mimpi apalah agaknya tu :)


Aksi WWF ke ni? Aiyoyo :D

Dua-dua tetap menang di hati ibu :)

Kalau tido kena letak partition kat tengah :)



Saya perhatikan kakak Syeefa memang protective. Kalau stranger nak tengok adik, dekat adik dia akan pegang adik dulu. Takut orang ambik adik dia kot :)


"jom adik kita tengok kartun sama-sama.." :)
Bye.

3 comments:

~mrs.yie~

farah..memang kena tgk selalu.Macam iman, kakak hawa (anak kakak), memang sayang, tapi seriua bila tgk dia dok gomol ala2 WWF.Pernah jugak, dalam cium2 + pegang2 peha sekali dia ngap peha gebu iman..adush..

And 1 more thing, cabinet tv kita sebijik la..haha..cavenzi..kui3...guling2 aku tergelak

~farah~

dal : tu la, xleh biar deme tu, kalo nk kedapur kena ajak si kakak.hii.
sama ke dal? hahaha. abaikan umah aku yg selerak tu. maklumla anak duaaaa(haha, alasan):)

haniekunie

assalam.. farah.. ingat hanie tak?
farah ade facebook? kite bukak grup bebudak melur kat sane..

comel anak-anak kau.. ak belum ade lagi.. :P